System RPS

System RPS (System Rozliczania Procedur Specjalnych)

System RPS (System Rozliczania Procedur Specjalnych) umożliwia elektroniczne składanie rozliczenia zamknięcia procedury specjalnej. Rozliczenie to przyjmuje formę tzw. Kwitu Rozliczenia, który jest stosowany zarówno dla procedury uszlachetniania czynnego, jak i procedury końcowego przeznaczenia. System RPS wykorzystywany jest również do monitorowania procedury składowania celnego, w której stosuje się dokument o nazwie Spis Inwentaryzacyjny.

System RPS

Informacje szczegółowe o Systemie RPS i usługach, które oferuje, są dostępne na portalu PUESC pod podanymi linkami:

PUESC_Opis usługi_Złóż_Kwit_Rozliczenia
PUESC_Opis_usługi_Złóż_Spis_Inwentaryzacyjny

Zarówno Kwit Rozliczenia, Spis Inwentaryzacyjny, jak i Korekta Kwitu lub Spisu mogą być przekazywane w formie komunikatu elektronicznego w formacie XML za pośrednictwem trzech kanałów komunikacji: poczty elektronicznej (e-mail) na adres puesc@mf.gov.pl, kanału webservice lub poprzez formularze osadzone na portalu PUESC.

Komunikat RPS100 odnosi się do Kwitu Rozliczenia/Spisu Inwentaryzacyjnego/Korekty Kwitu lub Spisu [RPS]. Wypełniając ten komunikat, należy podać wszystkie wymagane dane, które są obowiązkowe lub opcjonalne. Strukturę komunikatu RPS100 opisuje specyfikacja dostępna na portalu PUESC w zakładce „Usługi sieciowe – informacje i specyfikacje„.

W przypadku formularza RPS100 na portalu PUESC, pola obowiązkowe są oznaczone czerwoną gwiazdką, a do pól formularza przypisane są podpowiedzi, które pojawiają się po kliknięciu w ikonę „i”.

Pełny opis znajduje się w Podręczniku Użytkownika Zewnętrznego Systemu Rozliczania Procedur Specjalnych – dostępny pod tym linkiem.

Szukasz pomocy?

— skontaktuj się z nami

21 lat doświadczenie w obsłudze celnej sprawia, że możemy pomóc w najtrudniejszych tematach

Podobał Ci się ten artykuł?

Kliknij gwiazdki, żeby go ocenić.

Średnia ocena 5 / 5. Ilość głosów: 2

Brak głosów - bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Podobne treści