Gwarancje są zabezpieczeniem należności celno-podatkowych na czas transportu towaru z terenu Unii Europejskiej na teren Unii Celnej.
Gwarancje mogą zastąpić karnet TIR lub konwój.
Co zyskuje klient?
- OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY – klient płaci mniej niż za konwój
- CZAS – kierowca nie czeka na zorganizowanie konwoju
- PŁYNNOŚĆ TRANSPORTÓW – przy braku wykupionych karnetów macie Państwo alternatywne rozwiązanie pozwalające na wjazd na teren Unii Celnej
- Możecie Państwo jechać z towarem do kilku UC, na co nie pozwalają obostrzenia dotyczące karnetów TIR.
W komplecie dokonujemy zgłoszenia EPI.
EPI – Elektroniczna Informacja Wyprzedzająca (deklaracja tranzytowa, tzw. elektronka) do systemu celnego Białorusi. Numer, który kierowca przedstawia na granicy przy odprawie celnej, wysyłamy SMS-em.
Usługę świadczymy przez całą dobę – 7 dni w tygodniu !
KONTAKT Z DZIAŁEM HANDLOWYM
Ariel Wołejko – +48 601 464 303| ariel.w@acterminus.pl
Marcin Wołejko – +48 608 047 838 | marcin.w@acterminus.pl
Elżbieta Szeremeta – +48 605 252 522 | elzbieta.s@acterminus.pl
Zostaw kontakt, oddzwonimy z ofertą
USŁUGA WYKONYWANA JEST W ODDZIAŁACH TERMINUS :
- Biała Podlaska
- Bobrowniki
- Kuźnica Białostocka – platforma wywozowa
- Koroszczyn – MaBiCel
- Sławatycze
Gwarancje – przykładowy proces udzielenia
- Skany dokumentów wysyłane są z miejsca załadunku do naszego biura na granicy, kierowca nie otwiera karnetu TIR (w przypadku, gdy korzysta z gwarancji, która zabezpiecza całość należności) a jedynie deklarację EX
- Wykonane zostaje zgłoszenie gwarancji oraz EPI (jest nieodzownym elementem usługi)
- Po przybyciu do granicznego terminala odpraw celnych, kierowca zgłasza się do naszego biura, gdzie otrzymuje sporządzone już dokumenty, telefony kontaktowe w przypadku jakichkolwiek problemów, oraz wyczerpującą instrukcję jak postępować z przekazanymi dokumentami
- Dokumenty kierowca przekazuje funkcjonariuszowi białoruskich służb celnych. W przypadku zgłoszenie elektronicznego podaje wyłącznie numer takiego zgłoszenia.
- Po ich sprawdzeniu, transport kieruje się bezpośrednio do wskazanego urzędu celnego na terenie Białorusi, Rosji bądź Kazachstanu.
- Po zakończonej procedurze zgodnie z umową klient jest zobowiązany do odesłania dokumentu CMR z pieczęcią UC jako potwierdzenia zakończenia gwarancji – skan, fax, oryginał
Ważne informacje dotyczące gwarancji
- Certyfikat uznania na naczepę – obowiązkowy
- Towary na które nie możemy zrobić gwarancji:
– towary podlegające embargo - Istnieje możliwość wykonania gwarancji bezpośrednio na granicy z Federacją Rosyjską – taka gwarancja jest w formie elektronicznej. Numer zgłoszenia wysyłany jest kierowcy w postaci SMS.
- Możemy również wykonać gwarancję między urzędami wewnętrznymi na terenie Federacji Rosyjskiej. Również w postaci elektronicznej.
- Jeżeli okaże się, że gwarancja została źle zrobiona istnieje możliwość przekazania poprawnych certyfikatów kierowcy
WYMAGANE DOKUMENTY
- Faktura
- Specyfikacja, rozbicie po kodach i wagach
- CMR
- Paszport kierowcy, dokumenty rejestracyjne zestawu + telefon do kierowcy
- Świadectwo uznania
- Przejście graniczne – informacja mailowa
- Przewidywany czas przybycia na granicę
Gwarancja jest zabezpieczeniem należności celno-podatkowych na czas transportu towaru z terenu Unii Europejskiej na teren Unii Celnej.
Gwarancja może zastąpić karnet TIR lub konwój.
Co zyskuje klient?
- OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY – klient płaci mniej niż za konwój
- CZAS – kierowca nie czeka na zorganizowanie konwoju
- PŁYNNOŚĆ TRANSPORTÓW – przy braku wykupionych karnetów macie Państwo alternatywne rozwiązanie pozwalające na wjazd na teren Unii Celnej
- Możecie Państwo jechać z towarem do kilku Urzędów Celnych, na co nie pozwalają obostrzenia dotyczące karnetów TIR.
USŁUGA WYKONYWANA JEST W ODDZIAŁACH TERMINUS :
- Biała Podlaska
- Bobrowniki
- Kuźnica Białostocka – platforma wywozowa
- Koroszczyn – MaBiCel
- Sławatycze
Przykładowy proces udzielenia gwarancji
- Skany dokumentów wysyłane są z miejsca załadunku do naszego biura na granicy, kierowca nie otwiera karnetu TIR (w przypadku, gdy korzysta z gwarancji, która zabezpiecza całość należności) a jedynie deklarację EX
- Wykonane zostaje zgłoszenie gwarancji oraz EPI (jest nieodzownym elementem usługi)
- Po przybyciu do granicznego terminala odpraw celnych, kierowca zgłasza się do naszego biura, gdzie otrzymuje sporządzone już dokumenty, telefony kontaktowe w przypadku jakichkolwiek problemów, oraz wyczerpującą instrukcję jak postępować z przekazanymi dokumentami
- Dokumenty kierowca przekazuje funkcjonariuszowi białoruskich służb celnych. W przypadku zgłoszenie elektronicznego podaje wyłącznie numer takiego zgłoszenia.
- Po ich sprawdzeniu, transport kieruje się bezpośrednio do wskazanego urzędu celnego na terenie Białorusi, Rosji bądź Kazachstanu.
- Po zakończonej procedurze zgodnie z umową klient jest zobowiązany do odesłania dokumentu CMR z pieczęcią UC jako potwierdzenia zakończenia gwarancji – skan, fax, oryginał