Gwarancje są zabezpieczeniem należności celno-podatkowych na czas transportu towaru z terenu Unii Europejskiej na teren Unii Celnej.

Gwarancje mogą zastąpić karnet TIR lub konwój. 

Co zyskuje klient?

  • OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY – klient płaci mniej niż za konwój
  • CZAS – kierowca nie czeka na zorganizowanie konwoju
  • PŁYNNOŚĆ TRANSPORTÓW – przy braku wykupionych karnetów macie Państwo alternatywne rozwiązanie pozwalające na wjazd na teren Unii Celnej
  • Możecie Państwo jechać z towarem do kilku UC, na co nie pozwalają obostrzenia dotyczące karnetów TIR.

W komplecie dokonujemy zgłoszenia EPI.
EPI –
Elektroniczna Informacja Wyprzedzająca (deklaracja tranzytowa, tzw. elektronka) do systemu celnego Białorusi. Numer, który kierowca przedstawia na granicy przy odprawie celnej, wysyłamy SMS-em.

Usługę świadczymy przez całą dobę – 7 dni w tygodniu !

KONTAKT Z DZIAŁEM HANDLOWYM

Ariel Wołejko – +48 601 464 303| ariel.w@acterminus.pl

Marcin Wołejko – +48 608 047 838 | marcin.w@acterminus.pl

Elżbieta Szeremeta – +48 605 252 522 | elzbieta.s@acterminus.pl

Zostaw kontakt, oddzwonimy z ofertą

    USŁUGA WYKONYWANA JEST W ODDZIAŁACH TERMINUS :

    • Biała Podlaska
    • Bobrowniki
    • Kuźnica Białostocka – platforma wywozowa
    • Koroszczyn – MaBiCel
    • Sławatycze

    Gwarancje – przykładowy proces udzielenia

    • Skany dokumentów wysyłane są z miejsca załadunku do naszego biura na granicy, kierowca nie otwiera karnetu TIR (w przypadku, gdy korzysta z gwarancji, która zabezpiecza całość należności) a jedynie deklarację EX
    • Wykonane zostaje zgłoszenie gwarancji oraz EPI (jest nieodzownym elementem usługi)
    • Po przybyciu do granicznego terminala odpraw celnych, kierowca zgłasza się do naszego biura, gdzie otrzymuje sporządzone już dokumenty, telefony kontaktowe w przypadku jakichkolwiek problemów, oraz wyczerpującą instrukcję jak postępować z przekazanymi dokumentami
    • Dokumenty kierowca przekazuje funkcjonariuszowi białoruskich służb celnych. W przypadku zgłoszenie elektronicznego podaje wyłącznie numer takiego zgłoszenia.
    • Po ich sprawdzeniu, transport kieruje się bezpośrednio do wskazanego urzędu celnego na terenie Białorusi, Rosji bądź Kazachstanu.
    • Po zakończonej procedurze zgodnie z umową klient jest zobowiązany do odesłania dokumentu CMR z pieczęcią UC jako potwierdzenia zakończenia gwarancji – skan, fax, oryginał

    Ważne informacje dotyczące gwarancji

    • Certyfikat uznania na naczepę – obowiązkowy
    • Towary na które nie możemy zrobić gwarancji:
      – towary podlegające embargo
    • Istnieje możliwość wykonania gwarancji bezpośrednio na granicy z Federacją Rosyjską – taka gwarancja jest w formie elektronicznej. Numer zgłoszenia wysyłany jest kierowcy w postaci SMS.
    • Możemy również wykonać gwarancję między urzędami wewnętrznymi na terenie Federacji Rosyjskiej. Również w postaci elektronicznej.
    • Jeżeli okaże się, że gwarancja została źle zrobiona istnieje możliwość przekazania poprawnych certyfikatów kierowcy

    WYMAGANE DOKUMENTY

    1. Faktura
    2. Specyfikacja, rozbicie po kodach i wagach
    3. CMR
    4. Paszport kierowcy, dokumenty rejestracyjne zestawu + telefon do kierowcy
    5. Świadectwo uznania
    6. Przejście graniczne – informacja mailowa
    7. Przewidywany czas przybycia na granicę

    Gwarancja jest zabezpieczeniem należności celno-podatkowych na czas transportu towaru z terenu Unii Europejskiej na teren Unii Celnej.

    Gwarancja może zastąpić karnet TIR lub konwój. 

    Co zyskuje klient?

    • OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY – klient płaci mniej niż za konwój
    • CZAS – kierowca nie czeka na zorganizowanie konwoju
    • PŁYNNOŚĆ TRANSPORTÓW – przy braku wykupionych karnetów macie Państwo alternatywne rozwiązanie pozwalające na wjazd na teren Unii Celnej
    • Możecie Państwo jechać z towarem do kilku Urzędów Celnych, na co nie pozwalają obostrzenia dotyczące karnetów TIR.

    USŁUGA WYKONYWANA JEST W ODDZIAŁACH TERMINUS :

    • Biała Podlaska
    • Bobrowniki
    • Kuźnica Białostocka – platforma wywozowa
    • Koroszczyn – MaBiCel
    • Sławatycze

    Przykładowy proces udzielenia gwarancji

    • Skany dokumentów wysyłane są z miejsca załadunku do naszego biura na granicy, kierowca nie otwiera karnetu TIR (w przypadku, gdy korzysta z gwarancji, która zabezpiecza całość należności) a jedynie deklarację EX
    • Wykonane zostaje zgłoszenie gwarancji oraz EPI (jest nieodzownym elementem usługi)
    • Po przybyciu do granicznego terminala odpraw celnych, kierowca zgłasza się do naszego biura, gdzie otrzymuje sporządzone już dokumenty, telefony kontaktowe w przypadku jakichkolwiek problemów, oraz wyczerpującą instrukcję jak postępować z przekazanymi dokumentami
    • Dokumenty kierowca przekazuje funkcjonariuszowi białoruskich służb celnych. W przypadku zgłoszenie elektronicznego podaje wyłącznie numer takiego zgłoszenia.
    • Po ich sprawdzeniu, transport kieruje się bezpośrednio do wskazanego urzędu celnego na terenie Białorusi, Rosji bądź Kazachstanu.
    • Po zakończonej procedurze zgodnie z umową klient jest zobowiązany do odesłania dokumentu CMR z pieczęcią UC jako potwierdzenia zakończenia gwarancji – skan, fax, oryginał