tygodnik terminusa nagłówek

Tygodnik Terminusa #3

W dzisiejszym tygodniku kolejne 3 tematy. Zapraszamy do lektury 🙂

#1 Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w podatku akcyzowym od samochodów z dużymi silnikami.

Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w podatku akcyzowym od samochodów z dużymi silnikami. O tym, że Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianą przepisów poinformował premier Mateusz Morawiecki. Jak tłumaczył, przepisy mają dodatkowo zachęcić Polaków do kupowania aut nisko-emisyjnych. „Toczące się w MF prace dotyczą uszczelnienia obowiązującego systemu opodatkowania akcyzą samochodów osobowych, w tym, głównie z dużymi silnikami” – wyjaśnił resort. Chodzi o samochody wysokolitrażowe, powyżej 2-2,5 litra. Jednocześnie podkreślono, że projektowane przepisy nie przewidują zwiększenia stawek akcyzy na auta a jedynie zapobiec oszukiwaniu zarówno nabywców używanych samochodów sprowadzanych z zagranicy jak i budżetu państwa. Według Ministerstwa powszechne są przypadki, że sprowadzane samochody z dużymi silnikami (powyżej 2 l. pojemności, które są opodatkowane są wyższą stawką akcyzy) są zgłaszane jako auta ciężarowe, na które akcyza nie obowiązuje, a następnie odsprzedawane jako osobowe. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że przywóz używanych aut do Polski w pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 roku wzrósł o 6,8% do ponad 791

tysięcy sztuk.

Aktualnie mamy dwie stawki podatku akcyzowego- 3,1% wartości pojazdu w przypadku, gdy auto ma silnik o pojemności do 2000 cm3 oraz 18,6% w przypadku, jeśli auto ma silnik powyżej 200 cm3.

#2 W dniach 30/11 – 01/12 w Buenos Aires pod hasłem „Budować porozumienie na rzecz sprawiedliwego i trwałego rozwoju” odbył się szczyt G-20 (największe podmioty gospodarcze świata, dysponujące szczególnymi kompetencjami w zakresie handlu, polityki gospodarczej i regulacji finansowych, rozwoju, energetyki oraz klimatu).

W dniach 30/11 – 01/12 w Buenos Aires pod hasłem „Budować porozumienie na rzecz sprawiedliwego i trwałego rozwoju” odbył się szczyt G-20 (największe podmioty gospodarcze świata, dysponujące szczególnymi kompetencjami w zakresie handlu, polityki gospodarczej i regulacji finansowych, rozwoju, energetyki oraz klimatu). Przywódcy G-20, w tym Przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk, na zakończenie szczytu z wielkim trudem przyjęli deklarację  dotyczącą przede wszystkim przyszłości pracy, infrastruktury na rzecz rozwoju, zrównoważonej żywności w przyszłości oraz równości płci.

Deklaracja przywódców G-20 – https://www.consilium.europa.eu/pl/press/press-releases/2018/12/01/g20-leaders-declaration/

Szczyt stanowił również okazję do tego, by budować pozytywny program handlowy i uzyskać potwierdzenie politycznego wsparcia przywódców G-20 dla reformy Światowej Organizacji Handlu, która ma zwiększyć skuteczność i poprawić funkcjonowanie tej organizacji. W programie obrad znalazły się również wyzwania globalne jak walka ze zmianą klimatu czy potępienie terroryzmu we wszelkich jego przejawach i formach. Przed szczytem Przewodniczący Donald Tusk zaapelował do przywódców G-20, by podjęli kilka naglących kwestii jak wojny handlowe i rosyjska agresja na Ukrainę.

Wystąpienie Donalda Tuska https://www.consilium.europa.eu/pl/press/press-releases/2018/11/30/remarks-by-president-donald-tusk-before-the-g20-summit-in-buenos-aires-argentina/

Dwudniowy szczyt uwidocznił sypiący się niestety porządek świata:

– kwestia klimatu została zredukowana do jednego zdania na skutek sprzeciwu USA, które w ocieplenie klimatyczne nie wierzy

– wojna handlowa USA / Chiny

– brak zdecydowanej reakcji na eskalację konfliktu pomiędzy Rosją a Ukraina

– zakulisowe, ciepłe przyjęcie saudyjskiego księcia Mohameda bin Salmana, oskarżanego o zabójstwo krytykującego go dziennikarza Jamala Khashoggiego

– minimalne poruszenie kwestii uchodźców i roli organizacji międzynarodowych w łagodzeniu ludzkiego cierpienia na całym świecie

Kolejny szczyt w Osace w czerwcu 2019r.

#3 Wielokanałowa komunikacja z klientem a wzrost efektywności sprzedaży.

Wielokanałowa komunikacja z klientem a wzrost efektywności sprzedaży. Kluczem do SUKCESU jest poznanie swojego klienta. Korzyści z systemów CRM jest wiele. Jednak najważniejsze z nich to: realizacja pragnień klienta, zwiększenie sprzedaży, wzrost zysków firmy, zdobycie zaufania klientów, prestiż, realizacja potrzeb sprzedażowych i komunikacyjnych,
Jak wybrać system dopasowany do potrzeb firmy? Jak być o krok przed konkurencją? Ogólnopolska debata o rozwoju i możliwościach systemów CRM, wielokanałowej komunikacji z klientem oraz zwiększeniu sprzedaży odbyła się 4 grudnia w Warszawie. W imieniu TERMINUS w spotkaniu uczestniczyli Monika Gudalewska i Marcin Wołejko. Z niecierpliwością czekamy na relację z tego wydarzenia i oczywiście na konkretne efekty usprawniające naszą pracę.

Podobał Ci się ten artykuł?

Kliknij gwiazdki, żeby go ocenić.

Średnia ocena 1 / 5. Ilość głosów: 1

Brak głosów - bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Podobne treści