W tym tygodniku przygotowaliśmy dla Was następujące tematy:

#1 „Czarna skrzynka” dla transportu drogowego, czyli sposób na nieuważnych przewoźników
#2 Powstał nowy czasownik – BREXITOWAĆ :)
#3 Nowy Oddział Agencji Celnej TERMINUS w Warszawie / Błoniu.

„Czarna skrzynka” dla transportu drogowego, czyli sposób na nieuważnych przewoźników.

Kiedy długo wyczekiwana przesyłka w końcu trafia do naszych rąk, ale jej zawartość jest uszkodzona zawsze musi paść pytanie: Kto zawinił? Nadawca czy może firma spedycyjna?

Już niebawem odpowiedź będzie oczywista. Rozwiązaniem przeniesionym z branży lotniczej wykorzystywanym do zastosowań bardziej przyziemnych może okazać się tzw. „czarna skrzynka”, czyli zestaw czujników, które dają nam informacje o warunkach, w jakich transportowany jest nasz ładunek a jednocześnie wskazuje odpowiedzialnego za ewentualne uszkodzenia.

Jak w praktyce działa to rozwiązanie? Czujnik monitoruje takie parametry, jak temperatura, wilgotność, przeciążenia, pochylenia, ciśnienie itp. Dla każdego z nich można – poprzez aplikację online – ustawić wartości graniczne, których przekroczenie oznacza ryzyko zniszczenia ładunku. Gdy takie przekroczenie nastąpi, zostaniemy o tym niezwłocznie powiadomieni, zanim przesyłka zostanie do nas dostarczona.

Dodatkowo będziemy mieli dostęp do wykazu wszelkich zmian, również tych mieszczących się w zadanych przez nas granicach, generując raport przejazdu z aplikacji internetowej. Kwestia jest o tyle ciekawa, że według oficjalnych statystyk w transporcie ulega zniszczeniu ok. 2 proc. przesyłek. Dużo więcej jest jednak przypadków, gdy paczka wydaje się nienaruszona, a uszkodzeniu ulega zawartość. Często nie da się wówczas udowodnić winy przewoźnika.

Na razie rozwiązanie dedykowane jest dużym i cennym ładunkom oraz klientom biznesowym, docelowo uproszczona wersja czujnika ma być dostępna również dla klientów indywidualnych, tylko nieznacznie podnosząc koszt wysłania paczki. Warto przy tym zwrócić uwagę na proponowany model biznesowy – klient firmy przewozowej na żadnym etapie nie będzie zmuszony do zakupu urządzenia, a jedynie wybraniu opcji skorzystania z dodatkowej usługi.

Wiarygodność jest wysoka również z uwagi na fakt, że czujnika nie wrzuca się po prostu do paczki lub na paczkę ale jest on umieszczany bezpośrednio na przewożonym produkcie za pomocą specjalnego systemu mocowania, zbierając informacje o siłach działających bezpośrednio na ładunek, a nie np. na ochronne gąbki we wnętrzu opakowania czy na jego ścianki. Co więcej, internetowa aplikacja będzie pokazywała nie tylko parametry liczbowe, dotyczące różnych sił, ale również wizualizacje obrotów paczki i analizę odczytanych danych. Dzięki temu pomysłowi w aplikacji można będzie zobaczyć, czy przesyłka nie zmieniła położenia. To istotne dla niektórych rodzajów ładunku, które muszą być przewożone cały czas w jednej pozycji.

Przyszłość tego rodzaju przedsięwzięcia wydaje się jawić w jasnych kolorach. Pozytywne testy urządzeń przez docelowych klientów komercyjnych otworzą drogę do zagospodarowania milionów prywatnych użytkowników. Każdy z nas będzie mógł w przyszłości skorzystać z takiego narzędzia, będącego swoistym batem na nieuważnych przewoźników. Użytkownicy otrzymają gwarancję, że towar dotrze do niego nienaruszony a jeśli cokolwiek się stanie po drodze, będzie jasne, co i na jakim etapie podróży się wydarzyło a firmy transportowe z pewnością podwyższą jakość swoich usług.

Powstał nowy czasownik – BREXITOWAĆ :)

Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy ktoś przychodzi na imprezę, bez skrępowania siada za stołem, wypija połowę dostępnego alkoholu, obraża gospodarzy i gości, ale nie wychodzi tylko siada i BREXITUJE :D

Może to śmieszne, ale za miesiąc BREXIT czy „twardy” czy „miękki” dotknie całą branżę TSL i będzie to miało wpływ na działalność wielu firm. Ze swojej strony przygotowujemy się do wspierania naszych klientów w obszarze procedur celnych i transportowych dlatego z ciekawością zapoznaliśmy się z najnowszym Newsletterem Krajowej Administracji Skarbowej.

Kasia Chomczyk, która podesłała wszystkim pracownikom TERMINUS ten link zwraca uwagę na duże znaczenie informacji dotyczącej procedury TIR po wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE.

Jak dużo czasu, wiedzy oraz organizacji wymagają odprawy celne, nie muszę zapewne nikomu z Czytelników opowiadać. Procedury stosowane dotychczas w Wielkiej Brytanii nie będą od kwietnia bieżącego roku wystarczająco efektywne, a biorąc pod uwagę ilość transportów przejeżdżających chociażby do Dover, brak doświadczonych pracowników czy skomplikowaną dokumentację przewozów można spodziewać się ogromnego chaosu. Dlatego informacje z pewnych źródeł są w tej chwili na wagę złota i takie krótkie, fachowe opracowania jak Newsletter, który tu polecamy są dla branży lekturą obowiązkową.

Nowy Oddział Agencji Celnej TERMINUS w Warszawie / Błoniu

Jednym z naszych najważniejszych działań strategicznych jest stały rozwój i poszerzanie zasięgu działań. Zależy nam na dotarciu do wszystkich Klientów, którzy szukają profesjonalistów w dziedzinie obsługi celnej.

Dążymy do tego, by otwierać nasze punkty wszędzie tam, gdzie jesteśmy potrzebni, dlatego otworzyliśmy nowe biuro – tym razem w Warszawie a konkretnie w Błoniu. Jest to ważny punkt na mapie branży celnej i transportowej u zbiegu głównych arterii komunikacyjnych kraju – A1 i A2. Biuro naszej agencji znajduje się w KopytowieKopytów 44a, 05-870 Błonie.

Otwierając nowy oddział, proponujemy naszym klientom całodobową obsługę we wszystkich procedurach celnych z wykorzystaniem procedur uproszczonych, usługi magazynowania, kompletacji i przeładunku towarów w znajdującym się na miejscu magazynie o powierzchni 4000 m2., oraz fachowe doradztwo w tematyce cła, spedycji i logistyki. Działalność rozpoczynamy w dniu 01/03/2019 a dokładne dane kontaktowe pojawią się niebawem na naszej stronie internetowej. Zapraszamy do współpracy.